Wednesday, March 2, 2011

Ada Beza ke sahabat lelaki & pompuan

hai korang suma..lame dah aku tak celoteh kat blog nie..mlm nie aku tak tahulah nak wat pe kan,just baca majalah jelah.tp aku nak kongsi ngn korang tentg artikel nie beza ke sahabat lelaki & pompuan.Korg ase ada beza tak ea??
Ada org katelah kan laki ngn pompuan tak leh bersahabat??Tp bg akulah kan pasangan sahabat yg lain jantina nie blh wujudkan 1 ikatan yg lbh ikhlas dan jujur..hihi (memandai ke aku nie..just opinion aku jelah)
 Dlm artikel nie ada lah serba sikit tp oklah aku nak kongsi kat korang tentang 
 Kelebihan pompuan bersahabat ngn laki
  • sikap laki yg ala2 gentleman nie blh menyenangkan pompuan sb si laki nie sedia hulurkan bantuan bile diperlukan (pompuan nie penakut cikit..heheh..mcm akulah)
  • Bonus bg pompuan, sb si sahabat laki juga berpeluang tukar2 pikiran antara 1 sama ngn lain di samping jugak mampu dalami keperibadian serta sifat seorg pompuan dgn lbh mendalam lagi.
  • Sikap laki yg sememangnya kte tahulah kan suka melindungi juga blh beri kesan positif buat diri si pompuan. Jd si pompuan ini akn lbh selamat sepanjg masa sb ada individu yg lindungi dia.
  • secara x lgsg persahabatn blh merubah keperibadian serta pemikiran diri kamu. Kamu pasti akn jadi individu yg lasak dan tegas sb sedikit sebanyak pengaruh dr sahabt yg wujud dlm diri kamu (pompuan). ( yelah pompuan kaya ngn istilah lemah gemalai.).
Betul ke? Lelaki cari sahabat Pempuan yang..!@#$%^
  • Jika pompuan ada miliki perwatakan mcm seorg laki,  bagi laki mereka lebih selesa bila berdamping dgn sahabat mcm tu. Ini utk tunjukkan masing2 nie sekepala atau "sependapat"
  • Pihak pompuan perlulah lebihlah jujur tu yer terutamanya perwatakan sb laki tak suka sgt lah dgn istilah 'MINAH MAINTAIN"..hehehe
  • Bersikap terbuka dan x lah terlalu emosional,jgnlah sikit2 nak majok ke ape kan..Sb bila sikap terbuka itu terselah, ini lg memudahkan proses komunikasi 2 hala antara 1 sama lain..(betul gak kan)
  • Si lelaki juga adalah gak harapkan seorg shbt yg blh paham serta minat yg same.Bila masing2 miliki minat sama , jd mudah ler berkongsi cerita..( tak delah asyik diam je kan)
Hm..ok lah korang, aku ase tu jelah yg aku nak kongsi..hihi..sorry lah klu artikel nie buat korg bosan, aku saje je,nak menulis..sesuka2 nak kongsi..ok lah..wassalam..

1 comment:

  1. Salam .. ikut masing2, tgk latar belakang, kalau u dari berlatar belakang yang sebegitu melihat orang lain ...maka gitulah persepsi anda.

    http://hasrulhassan.blogspot.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...